BIY AD

26 Eylül 2009 Cumartesi

Kaya'dan Haklı Serzeniş..

Avrupa Basketbol Şampiyonasında eksikliği en fazla hissedilen oyunculardan biri olan Kaya Peker, Sabah Gazetesine önemli açıklamalar yaptı. Kerem Gönlüm'ün doping olayı, Cevher Özer'in sakatlığı nedeniyle şampiyonada power forvet pozisyonunda tüm yük Ersan'a kalmış ve o da zamanla sakatlık ve yorgunluk nedeniyle düşüşe geçmişti. Bu eksiklere rağmen coach Tanjevic yine Kaya'yı milli takıma davet etmeyip, üst düzey maç tecrübesi çok az olan Barış Hersek'i milli formaya uygun görmüştü.. 2007'de İspanya'daki Avrupa Şampiyonası'ndan sonra Bogdan Tanjevic'i eleştiren ve bir daha milli kadroya alınmayan Kaya Peker ise duygularını şöyle anlatmış;

Tanjevic'i eleştirdiğin için mi milli değildin?
Sözlerim hiç bir şekilde kimseyi yaralamak için değildi. Sadece milli takımın daha iyi yerlere gelmesini istemiştim. Ayrılığın gerçek nedeni buysa da üzgünüm bu duruma geldiği için. Ama inşallah bu değildir. Çünkü neden milli takıma alınmadığımı ben de bilmiyorum.
Polonya'da yine 8'incilikten öte çıkamadık.İyi başladığımız bir turnuvayı kötü bitirdik ve sonuçta da başarısız gözüküyor milli takım ne yazık ki. Değerlendirmeler yapılırken de kimse sekizinciliği başarı olarak kabul etmiyor ve etmemek de gerekir. Hele böylesi diğer takımların bir çok eksiğinin olduğu bir turnuvada ilk üçün içinde olmalıydık diye düşünüyorum.

Orada olmayı istedin mi?
Dışarda kalmak ve onları televizyondan izlemek çok zordu. Yüreğim yandı diyebilirim. Buradan konuşmakla olmaz bu işler ama Polonya'da olup milli takım için herşeyimi vermek isterdim.

Polonya'ya kimler gitmeliydi?
Ben bu tartışmaya girmek istemiyorum çünkü konuşunca kötü şeyler oluyor.

Ya Mehmet Okur?
Mehmet Okur büyük bir değer Türkiye için. Her şartta milli takımda olmalı. Onun gibisi Avrupa'da bile sayılı. Bizi sokakta görenler de soruyor. Niye Memo yok diyorlar. Bunların cevaplarını biz de bilemiyoruz.

2010 için hedefimiz ne olmalı?
Altı senedir herşeyimizi Dünya Şampiyonası'ne bağladık. Evimizde alınacak başarısız bir sonuç Türk basketboluna büyük yaralar açar. Hedefimiz de mutlaka madalya olmalı. Seyircimizin de desteğiyle en azından yarı final oynamalı ve adımızı duyurmalıyız. Bu şans 20-30 yılda bir gelir. Ben de, eğer milli takımda olmazsam, elime bayrağı alıp tribüne çıkacağım.

F.Bahçe Başkanı Aziz Yıldırım'ın doping ile ilgili iddialarını nasıl karşıladın?
Sayın Aziz Yıldırım'a cevap vermek bana düşmez. Ben kendi açımdan olayı şöyle değerlendiriyorum. Ben uzun yıllardır üst düzeyde basketbol oynuyorum. Her sene defalarca Avrupa Ligi'nde, Türkiye'de doping kontroluna giriyoruz. Bugüne kadar böyle bir şey çıkmadı çok şükür ama bu konu çok hassas. Herkes dikkatli olmalı. Çünkü her sezon değişen bir sürü madde var. Ayrıca kimse de bilerek doping yapıp bütün kariyerini çöpe atacak kadar aptal değildir..

Hiç yorum yok: