BIY AD

17 Kasım 2009 Salı

Ayhan Hoca'dan Anlamlı Analiz..

Türk basketbolunun deneyimli antrenörlerinden Ayhan Kalyoncu, TurkBasket'te yer alan analizinde geçtiğimiz haftaya damga vuran olaylı karşılaşmaları ve basketbolumuzun sürüklendiği kaos ortamını kendi üslubu ile işte şu cümlelerle anlatmış;

Yaklaşık 30 senedir basketbolun içinde hem oyuncu, hem de antrenör olarak görev yapıyorum. Bu sezon ilk defa TRT'de yorumculuk ve elimden geldiği kadar da her hafta basketbol yazıyorum. Kendimi bildim bileli, basketbolla yatıp, basketbolla kalkıyorum. Bugün,basketbol konuşma yarışması yapılsa yanımda basketbol bilgisi ve tecrübesine saygı duyduğum bir partnerim olsun onunla günlerce hatta haftalarca hiç uyumadan basketbol konuşurum ve birinciliğe ulaşırız.

Evet bu konuda bu kadar iddialıyım. Ancak,bu sene basketbolun dışında maalesef her şey konuşuluyor. Üç Büyükler başta olmak üzere Efes Pilsen dahi basketbol dışı olaylarla uğraşmakta.

Son yıllarda sadece Merter'deki fabrikanın içindeki salona gidince aklıma bira üreten Efes Pilsen geliyor. Onun dışında Efes Pilsen denince benim gözümün önüne Türkiye'nin ve Avrupa'nın en önemli basketbol markası geliyor. İşte bu marka, sonzamanlarda yıpranıyor ve yıpratılıyor. Maalesef kendileri de bu yıpratılmaya zemin hazırlıyor. Saha dışı olaylarla uğraşmaktan basketbola dönemiyorlar ve bu büyük bütçelerle koyulan hedeflerden adım adım uzaklaşıyorlar. Efes Pilsen'in Euroleague'de 105 sayı yediği maç, hatırlamıyorum. En büyük endişem, Efes Pilsen ve Ülker Grubu'nun ileride bu kısır çekişmelerden dolayı basketboldan çekilmeleri. Yarın Ülker Grubu ben size sadece kendi aranızda oynadığınız maçlarda birbiriniz katletmek için mi, karşı seyirciyi bulamayınca oyunculara saldırmanız için mi sponsor oluyorum deyip, 'Ben yokum arkadaş'' derse, ne olacak? Ben söyleyeyim; şişirilmiş bütçeli Türkiye Belediyeler Ligi (TBL) oynamaya başlayacağız. İşte o zaman ben de dahil olmak üzere basketbol konuşabilecek adamları ve ortamı mumla değil, ''fener''le ararız.

Son olarak ikinci devre Fenerbahçe'ye acizane tavsiyem; Galatasaray seyircisinin salona gelmesine izin versin, böylece sahadaki oyunculara sıra gelmez! Herkes kendi işini yapar, oyuncular sahada basketbol oynar, seyirciler tribünde birbirleriyle ''centilmence'' savaşırlar..

Ayhan KALYONCU

Hiç yorum yok: