BIY AD

13 Mayıs 2009 Çarşamba

Memo'dan Röportaj



Mehmet Okur şu siteye bir röportaj vermiş,biz de Ntvspor'un röportajla ilgili yorumla karışık geçtiği haberdeki yanlış anlaşılma yahut yanlış anlaştırmalardan dolayı röportajı aynen kaynağı ile beraber koyalım buraya dedik. 10 numara adam Memo,bu yönde açıklamalarını da yapmış. İnsanlar sağa-sola çekse de okuyun,neyin ne olduğu çok açık.
----------------------------------------------------------------------------------

Utah Jazz'ın, "en azından bir Batı Yakası Finali” hedefiyle başladığı, ve ilk turda Los Angeles Lakers'a 4-1 yenilerek elendiği sezonun ardından eşi Yeliz ve kızları Melisa ile Türkiye'ye dönen Mehmet Okur'dan sezon ve durum değerlendirmesi yapmasını rica ettik.

Soru: Utah Jazz ve kendiniz açınızdan bu sezonu kısaca değerlendirebilir misiniz?

Memo: Kısaca değerlendirmek gerekirse, ters gidebilecek her şeyin ters gittiği bir sezonu geride bıraktık diyebiliriz. Sakatlıklar çok canımızı yaktı. Bu sezon sakatlıklardan dolayı tam 22 değişik ilk beş kullanmışız. Bu çok dikkat çekici, inanılması zor bir rakam. Hele, hele bizim gibi bir sistem takımı için büyük bir handikap. Yine de play-off'dan kopmadık ve son bir iki haftaya girdiğimizde Batı sıralamasında ikinci veya üçüncü bitirme şansımızı bile sürdürdük. Bence bu önemli bir başarıydı. Bu sezon Deron, Carlos, Andrei ve ben toplam 84 maç kaçırdık. Takımda 82 maçta da forma giyen tek oyuncu yoktu. Ama evimizde kaybettiğimiz Minnesota ve Golden State maçları tüm sezonu berbat etti. O mağlubiyetlerle sekizinciliğe düştük. Lakers ile eşleştik. Tabii sezonun bitimine 2 maç kala ben Clippers maçında hamstring sakatlığı yaşadım. İlk üç Lakers maçında forma giyemedim. Son iki maçta da çok sınırlı hareket ve sıçrama olanaklarıyla, acı içinde oynamaya çalıştım. Sakatlıklar yine bizi çok etkiledi.

Soru: Coach Jerry Sloan içinde çok zor bir sezon oldu değil mi?

Memo: Üzerimizde dolaşan kara bulutlar herkesi etkiledi. Tabii takımın sahibi Larry Miller'ın rahatsızlığı ve vefatıda başta coach olmak üzere hepimizi çok etkiledi. Onlar 20 senedir hem arkadaş, hem meslektaş hem de patron-çalışandı. Larry Miller takımın çok içinde olan biriydi. Bir takım sahibi değil de, kadroda olan bir arkadaşı, bir ağabeyi kaybettik gibi oldu. Bunun yanı sıra coach en yakın olduğu ağabeyini kaybetti. Chicago Bulls'dan çok sevdiği ve dostu olan Norm Van Lier ve Johnny Kerr'i aynı gün kaybetti. Kendi bazı sağlık sorunları vardı. Sezon sonunda ameliyat oldu.

Soru: Peki sizin için de zor oldu bu sezon değil mi?

Memo: Esasında All-Star olduğum sezon ile mukayese edilecek bir sezon yaşıyordum. Sonu böyle olmasaydı, tüm tersliklere rağmen çok da başarılı diyebileceğimiz bir sezon olabilirdi.

Soru: Babanızın Abdullah beyin rahatsızlığından söz ediyoruz.

Memo: Babamın rahatsızlığı yeni değil. Zaten babam rahatsızlığının beni olumsuz etkilediğini düşünse çok üzülürdü. Tabii ki dünyanın öbür ucunda olduğunda, böyle bir durum insanın etkiliyor. Bu sebepten sezon biter bitmez onun yanında olabilmek için hemen Türkiye'ye döndük. Sezon ortasında gelmem gerekiyordu ve çok önemli bir dönemde, genel menajer Kevin O'Connor ve coach Jerry Sloan'ın da ısrarlarıyla geldim ve yaklaşık bir hafta onunla birlikte geçirme şansını yakaladım. Onların bu anlayışını ve desteğini asla unutmam.

Soru: Bu nedenle mi kariyerimi Utah formasıyla noktalamak istiyorum diyorsunuz?

Memo: Biz aile olarak Salt Lake City'i çok seviyoruz. Derler ya çocuk yetiştirmek için çok doğru bir yer. Biz de öyle hissediyoruz. Komşularımızdan tutun, Salt Lake City halkı, takım yetkilileri, Miller ailesi hepsi bize her zaman sevgi ve sıcaklıkla yaklaştılar ve biz burada çok mutluyuz. Salt Lake City ikinci yuvamız. Ancak NBA bir iş. Bunun da farkındayız. Sonunda alınacak bazı kararların, iş kararı olacağının da bilincindeyiz. Ben Mehmet Okur olarak Utah'da kalabilmek için maddi fedakârlık yapmaya hazırım. İmzalayacağım kontratın toplam değerinden3-5 milyon dolar için takımımı değiştirmem. Sanıyorum ki bunu da menajerlerimle birlikte yönetime hissettirdik. Bakalım hayırlısı ne olursa.

Soru: Bir de Jerry Sloan ve Phil Johnson ile ilişkileriniz var. Bunlarda bu fedakarlıkta etken oluyor mu?

Memo: Ben hep söylüyorum, coach Sloan ve coach Johnson kariyerimde çok önemli yere sahipler. Ben Utah'da All-Star oldum. Ben Utah'da bu duruma geldim. Şu anda NBA'in en iyi 8-10 pivotu arasında kalıcı bir yer edindim. Buradaki tüm coachlar çok direk ve düz adamlar. Ne yapman gerekiyorsa suratıma söylüyorlar. Sertler, ama aynı zamanda anlayışlılar.

Soru: Bu kadroyla Jazz şampiyon olamaz diye de bir görüş var. Pota altında savunma ağırlıklı atletik ve sert biz uzun. Dışarından istikrarlı şut sokabilen oyuncular. Daha etkili skorer forvet. Daha atletik ve savunma yapabilen dış oyuncular. Siz ne düşünüyorsunuz?

Memo: Bu kararları verecek olan ben değilim. Her takımın daha iyi olabileceği pozisyonlar ve yerler vardır. Bu kararları teknik adamlar ve yönetim verir. Biz iyi olduğumuzda yenemeyeceğimiz takım yok. Bu inancım değişmez. Ama bu yıl çok şanssız bir sezon geçirdik. Bu da bir gerçek.

Soru: Şimdi Türkiye'ye geldiniz ve herkes merak ediyor Türk Milli takımıyla ilgili ne olacak diye. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Memo: Ben bu konuda henüz bir şey söyleyemeyeceğim. Türkiye'ye geldik ama şu anda babama zaman ayırıyorum ve hiçbir yetkili ile görüşmedim. Ama kırgınım, bu bir gerçek. Hem verimli oynayabileceğim şekilde kullanılmıyorum, hem de her zaman basının ve taraftarın önüne günah keçisi gibi sürülüyorum. Herkes NBA'de ki Memo'yu bekliyor, ama ben NBA'de kullanıldığım gibi kullanılmıyorum. Yani zor bir durum. Ben klasik sırtı dönük oynayan alçak post pivotu gibi kullanılacaksam bunu yapabilecek başka arkadaşlar var.

Soru: Tanjeviç ile aranızda problemler olduğu söyleniyor. Tanjeviç değil de başka birisi teknik direktör olsa durum farklı olur mu?

Memo: Tanjeviç ile aramızda kişisel hiçbir sorun yok. Ben NBA'de oynuyorum diye de onun benim basketbol tarzımı ve özelliklerimi beğenmesi ve kullanması gerekir diye de bir kural yok. Ben "Memo, Milli takımı istemiyor” havasının yaratılmasından rahatsız oluyorum. İki kerede Milli takıma her şeyimi verdim Tanjeviç zamanında. Zaten kendisi de kampın en istekli ve en iyisi Memo'ydu demişti. Ancak o sistemde başarılı olamıyorum. Türk halkının benden beklediğini veremediğimde çok üzülüyorum, kahroluyorum. Zaten federasyonun da bana sahip çıkma gibi bir tutumu yok. Hep, aman Memo ile Hido'ya sahip çıkarsak Milli takımda bir gruplaşma yaratırız korkusu içindelerdi. Bu sebepten takımda birçok yanlış varken, kolay hedefler belliydi. Geçen sezonki kadro bence son yıllarda seçilen en doğru kadroydu. Hido'nun etrafında problemsiz ve ayrı birer ajandası olmayan birçok oyuncu toplandı. Hido da çok olgun oynadı, adeta ağabeylik yaptı ve başarı geldi.

Soru: Tanjeviç'in sizi hedef gösteren röportajından sonra bir konuşma şansınız oldu mu?

Memo: Hayır olmadı. Menajerimi telefonla aramış ve ben bunları böyle söylemedim demiş. Menajerimde o zaman federasyon tekzip etsin demiş. Etmediler. Gerek yok demişler. Şimdi Tanjeviç benim menajerime ne söylerse söylesin, bunu kamuoyuna duyurmadığı zaman ne değeri var ki? Ben hakikaten Tanjeviç'in öyle bir şeyler söyleyeceğine inanmıyorum. Benim basketbolumu Milli takım için faydalı bulmayabilir. Ancak hiç o tarz bir insan değil. Ama yine de ortada Tanjeviç seni sorumlu buluyor ve seni suçluyor diye bir görüş mevcut. Ama beni daha önce de basın yoluyla dost bildiğim insanlar ve takım arkadaşlarım bile hedef gösterdi. Milli takım menajerinden tutun, can dostum bildiğim oyuncular bile. O zaman da federasyon bana sahip çıkmadı, şimdi de çıkmamasını normal karşılıyorum.

Soru: Bundan Milli takım forması giymeniz zor anlamını mı çıkaralım?

Memo: Şu anda zaten ciddi bir sakatlığım var. Babamın durumu ortada. NBA sezonu boyunca aileme hiç kaliteli zaman ayıramıyorum. Milli takıma faydalı olamayacağıma inandığım bir ortamda ve sistemde iki ay kampa girip yine aynı hayal kırıklıklarını yaşamak istemiyorum. Tanjeviç'in basketbol felsefesinde, bana basketbolcu olarak bakış açısında ve federasyonun tutumunda bir değişiklik olacağına da ihtimal vermiyorum. Bu Milli takımda oynamayacağım anlamına gelmez, ama verimli olabileceğim bir ortamda oynamak ve katkı yapmak istiyorum.

Soru: Milli takımın Avrupa Şampiyonasında nasıl bir performans sergilemesini bekliyorsunuz?

Memo: Geçen sezonki hava yakalanırsa, çok başarılı olabileceğimizi düşünüyorum. Milli takımlarda havayı yakalamak ve güven kazanmak çok önemli.


Kaynak:http://www.memo13.com/index.asp?id=17139

Hiç yorum yok: