BIY AD

5 Mayıs 2009 Salı

Aydın Örs Korkusunun Nedenleri



Kemal Erdem Hamamcıoğlu tarafından kaleme alınmıştır.

Türk Basketbolu’ndaki sır perdesini aralamaya önce Aydın Örs olayıyla başlamakta fayda var. Diğer yazılarımızda değiniriz öbür konulara. Zira başarılarıyla herkesin gönlünde taht kuran ülkenin yetiştirdiği gelmiş geçmiş en başarılı en beyefendi ve en iyi koçun ayağı sürekli kaydırıldı.

Aydın Ağabey zamanında Milli Takım'da müthiş bir sinerji yakalamıştı ki hakemlerin lobisine takılmasak Avrupa Şampiyonluğu yaşayacaktık. 32. Avrupa Basketbol Şampiyonası'nda finalde Yugoslavya karşısında rakibe değil maçın İspanyol hakemine kaybetmiştik. Daha sonra gelişen süreçte Aydın Ağabey sistematik bir biçimde Milli Takım’dan koparıldı. Aslında onun koparılmasında amaç herhangi bir şekilde parkelerdeki başarı ya da başarısızlık dengesi değil aksine ilersi için bir tehlike olarak görülmesiydi.

AYDIN ÖRS NEDEN MANİPÜLE EDİLİYOR ?

Aydın Örs’ün kariyerini, yaptıklarını, yaşattıklarını buraya yazmama gerek var mı ? Olduğunu sanmıyorum. Efes Pilsen, Milli Takımlar ve son olarak Fenerbahçe’de yaptıkları ortada. Peki hiç düşündünüz mü neden bu kadar başarılı bir koçun sonu sürekli ayak oyunları eşliğinde hüsranla sonuçlanıyor ?

Efes Pilsen kariyerinin sonlanma şekli zaten hiç şık olmadı. Efesli idarecilerin sözde büyüklükleri (!) soyunma odası koridorlarında Aydın Örs’e, ağızlara alınmayacak küfürler edecek kadardı. Evet evet bunu da yaptılar; ve Örs’ün Efes’teki son senesinde yemediği hakaret kalmadı. Peki siz bunu hiç Örs’ün ağzından duydunuz mu ? Hayır.. Duyamazsınız zira o kadar büyük bir insan ki karşısındakinin küçüklüğünü asla dışa vurmayacak kadar adam gibi adam kendisi.

Efes ve Milli Takım’daki o başarı sürecinde Aydın Örs hızla Basketbol’un en önemli ismi olarak ilerliyordu ve herkesin içten içe dillendirdiği bir şey vardı ‘’Örs aktif koçluğu bıraktığı zaman Federasyon başkanı olmalı..’’. Hah işte bu noktada Örs’ün Federasyon Başkanlığına kadar yükselmesinden ben gocunmam kim gocunur ? Kim, kim siz söyleyin.

Örs’ün yanında yetişen ve daha sonra baş koçluğa geçiş yapan kişilerin asla ve asla hiçbir röportajında ‘’Beni Örs yetiştirdi..’’ diyememesi bir tesadüf müdür ? Mahmudi, Örs’ten hiç mi bir şey kapmadı ? Ama o hiçbir röportajında Aydın Örs’ten övgüyle söz etmedi belki de edemedi. Telkin mi aldı acaba ? Örs’le aram iyi gibi gözükürse benim de ayağımı kaydırırlar mı diye düşündü Örs’ün yetiştirdiği isimler..

Hadi burayı kısa geçelim mesajı almışsınızdır.

Aydın Örs’ün önünü kesmek için yapılan 1. Operasyon başarı ile sonuçlanmıştı ve bir anda Milli Takımlar’daki istenmeyen olaylar ve Örs’ün gidişindeki süreç bir adım da olsa Örs’ün geri planda kalmasına neden olmuştu.

EFSANE ADAMA EFSANE TAKIM YAKIŞIR DEDİLER... PEKİ YA SONRA?

Aydın Örs’ün gönlü kırıktı basketbola karşı. Yaşadığı vefasızlıklar nedeniyle üzgündü. Türk Basketbolu’na yaşattığı başarıları bir kenara bırakalım, yanında yetiştirdiği emek verdiği isimler sırt dönmüştü kendisine. Düşünün emek veriyorsunuz bir insana, üzerinde hakkınız var o kişinin; bir çok kişiye el uzatıyorsunuz, bir çok kişiye yardımlarda bulunuyorsunuz, bir çok oyuncunun çıkışında payınız oluyor ve bir çok insanın basketbol dünyasında saygınlık kazanmasında etken oluyorsunuz ama o adamlar size sırt çeviriyor rant uğruna, bir yerlere gelebilme adına..

Bu ülkede adam gibi adamların kaderi midir vefasızlık yaşamak ? Aydın Ağabey bunu defalarca yaşadı. Gönül ister ki bu yazı dizisinin ilk ayağında herkes önce kendini Aydın Ağabey'in yerine koysun, daha sonra ona bunları yaşatanların... Ve farkı görün, sonra biraz da olsa düşünün.

Aydın Örs çok iyi bir Fenerbahçelidir, bunu her zaman söyler. Gel dediler Örs’e, basketbolumuzu sana emanet edelim dediler. Aydın Örs, adam sandığı kişilere güvendi ve Fenerbahçe ile para denen şeyi konuşmadan boş kağıda imzayı çaktı.

Aydın Örs’ün, Fenerbahçe ile yaptığı kontratta kesinlikle ve kesinlikle para ile ilgili bir ibare yoktur ki tazminat mazminat falan hiç yoktu. Başka bir deyişle Tanjevic, Aydın Örs’ün Fenerbahçe kariyeri boyunca aldığı parayı 1 yılda kazandı. Hatta orantılarsak 1 yıldan da az eder herhalde. Üstelik kovarsan Tanjevic’i, 1.5 milyon dolar civarıda tazminatı paşa paşa ödemek zorunda kalırsın.

Aydın Örs aldı Fenerbahçe’yi ve Ülker’le birleşmeden önce kısıtlı imkanlarla iyi yerlere getirdi, Avrupa’da final-four oynattı. Ülker’le birleşildi ve 100. yılda tarihe geçen bir başarıya imza attı.

Fenerbahçe-Ülker’de Aydın Örs’ün şampiyonluk yaşayacağı zaten belliydi. Tribünlerde Aydın Örs sesleri tekrar gür bir sesle yükselirken Fenerbahçe koçu olmasına rağmen G.Saraylısıda, Beşiktaşlısıda saygı duyuyordu ona. Bu şu demek oluyor, bir koçu her kulüp taraftarı seviyorsa bu adam Türk Basketbolu’nda yarın seçim olsa taraflı tarafsız herkesin benimseyeceği bir isim olacak. Biz bu filmi daha önce görmedik mi ? Aaa yazının başında görmüştük di mi ama.



AYDIN GİTMELİ

Aydın Hocanın tekrar zirveye yürüyüşü daha başından birilerini rahatsız etmişti ki ‘’100.yılda şampiyon yapar bir de gelecek sezon Euroleague’de F-4 yaptırırsa takıma 2010’dan sonra koçluğu bırakır Federasyon Başkanlığına oynar bizde yanarız.’’ durumlarına neden olmuştu.

Sezon sonuna kadar beklenmesi bile takdir edilmeli aslında!! Bakın çok açık ve net bir şey var:

100.yılda Euroleague’de başarı beklenmiyordu. Mahmut Uslu'nun, Aydın Örs’e, ‘’Aydın bu takım bu sene ligde şampiyon olsun, Euroleague’de top-16 olmasa da olur, seneye bakarız ona da..’’ demesi zaten hedefin Türkiye olduğunun belgesidir. Aydın Örs tüm planlarını 100. yılda gelecek şampiyonluk üzerine yaparken, Kasım ayında kuyusu kazılmaya başlanıyordu.

Talimat verilmişti, ‘’Aydın Gitmeli..’’. Talimat devam etmişti ‘’Kadronuz zaten iyi, kim gelse şampiyon olursunuz.’’. Bahene de hazırdı ‘’Euroleague’de başarılı olamıyoruz..’’.

Euroleague’in ilk etap maçlarında Fenerbahçe peşpeşe maçlar kaybedince düne kadar Euroleague önemsiz bu sene diyen Mahmut Uslu, sızlanmaya başlıyordu. Eh dost sözü dinleyecekti en nihayetinde, bahane bulmalıydı. Ancak bir sorun vardı ; talimatta yeni koç önerisi Tanjevic olarak verilmişti fakat sezon ortasında Aydın Hoca gönderilip Tanjevic gelseydi bunun izahı olamazdı. Siz geçici koç bulun dendi, arayış da başladı. Çetin Yılmaz’ın kapısı çalındı fakat Çetin Yılmaz, Aydın Ağabeyi'ni satmadı. Ergin Ataman’ı da tutup getiremezsiniz ya, ne de olsa Uslu ile kavgalı. Halil Üner’e gidilse taraftarın tepkisi çığı gibi büyürdü. Eh napalım dediler sezon sonuna kadar kalsın. Kasım ayının ortasında Aydın Örs’ün bileti kesildi ve Tanjevic’le anlaşma yapıldı.

Bir taşla bir çok kuş vuruldu ;

-Tanjevic ‘’Bana kulüp bulun yoksa Avrupa’da çalışırım..’’ demişti ona yurt içinde kulüp bulundu.
-Aydın Örs, Fenerbahçe’nin başından koparıldı.
-Aydın Örs artık kimse için bir tehdit değildi çünkü o artık koçluk yapmayacaktı ve basınıngündeminden de, halkın gündeminden de düşecekti.

ADAM GİBİ ADAM

Tüm bu olup bitenden sonra önce G.Saray kulübü ‘’Gel bizim koçumuz ol sana sahip çıkarız..’’ dedi, ardından aynısını Beşiktaş kulübü dedi. Ancak Aydın Örs’ün her ikisi takıma cevabı farklı değildi, ‘’Ben Fenerbahçeli Aydın Örs’üm, teklifiniz için teşekkürler ama ben onlara yani F.Bahçe taraftarına bunu yapamam.’’.

Aydın Örs Türkiye’de nereye giderse gitsin mutlaka bu ayak oyunlarına kurban olacaktır çünkü onun ileride Federasyon Başkanlığına oynamasını istemeyen bir grup şu anda bu ülke basketboluna hakim olan gruptur.

Ancak ;

Bundan birkaç ay önce Aziz Yıldırım’ın, Aydın Örs’ü arayarak ‘’Gel bizi kurtar..’’ demesi, Aydın Örs’ün sezon ortasında prensip gereği görüşmeyeceğini söylemesi ile birlikte bir süre unutulacak olsa da (ki gelen haberlere göre Örs, F.Bahçe söz konusu olduğu için sezon sonu teklife hayır demeyecek.) yeni bir savaşın başlamasına neden olabilir.

Hala bazıları için bir tehdit olan Örs’ün tekrar koçluğa dönüş yapması; hem de Fenerbahçe’de, hem de afaroz edilecek olan Tanjevic’in yerine dönüş yapması... Ortalık bu yaz çok sıcak olacak galiba, bu sefer savaş başlayacak. Kim kime nasıl tavır koyar, neler olur yukarılarda neler biter onu o zaman göreceğiz.


--------------------------------------------------------------------------------

Yukarıdaki yazı NBATURKA sitesinin genel yöneticisi Kemal Erdem Hamamcıoğlu tarafından kaleme alınmıştır,kendisine çok teşekkürler.

1 yorum:

efesliler dedi ki...

her şeye eywallah ama onun yetiştirdiklerinin vefasız olduğuna katılmıyorum. Mesela Ergin Hoca'nın dailymotion.com.tr'de tamamını izleyebileceğiniz röportajda bunu çok açık bir şekilde ifade ediyor. Oktay Hoca da bundan farklı bir şey söylemedi.